Segmentna garažna vrata su izrađena od izoliranih segmenata debljine 40 mm sa zaštitom od prignječenja prstiju na spoju dva segmenta. Vanjska i unutarnja strana segmenata izrađena je od čeličnog pocinčanog lima debljine 0,60 mm koji je zaštićen pečenim lakom i plastifikacijom. Ispuna segmenata ekspandirani poliuretan debljine 40 mm visokih toplinskih i zvučnih izolacijskih svojstava. Unutar samih segmenata nalaze se metalna ojačanja debljine 1,5 mm radi dobivanja što bolje sile pritezanja dijelova koji se montiraju na vrata pomoću vijaka. Za razliku od drugih proizvođača kod vrata METAL MEDO svi segmenti su iste visine jer se za svaki otvor zasebno proračunavaju i izrađuju a njihova visina se kreće u rasponu od 430 do 550 mm. Takvom izvedbom dobiva se visoki estetski dojam pošto nema skraćivanja donjeg ili gornjeg panela kao kod drugih.
Vanjski izgled panela
|
– uzorak panela bez linija |
|||||||||||||||
– uzorak panela s jednom uzdužnom linija |
||||||||||||||||
– uzorak panela s tri uzdužne linije |
||||||||||||||||
– uzorak panela s ukladama |
Segmentna garažna vrata – Uzorak segmenata
GARAŽNA VRATA | POMOĆNA VRATA | |
GARAŽNA VRATA | POMOĆNA VRATA | |
GARAŽNA VRATA | POMOĆNA VRATA | |
GARAŽNA VRATA | POMOĆNA VRATA | |
Izbor boja
Vrata se izrađuju standardno u 3 boje: RAL 9002 (sivo bijela) , RAL 9010 (snježno bijela), RAL 9006 (siva)
|
||
Uz dvije osnovne boje postoji mogućnost plastifikacije u bilo koju boju prema RAL karti (preko 300 boja) uz nadoplatu
|
||
Za vrata koja je potrebno uklopiti u drvenu arhitekturu okolnog prostora kao kvalitetno i trajno rješenje se nude paneli u imitaciji drva.
U ponudi su tri osnovna tipa imitacija:
Zlatni hrast |
Mahagonij | Tamni hrast |
Okov
Kod vrata METAL MEDO segmenti su međusobno povezani čvrstim i masivnim okovom debljine 2,5 mm koji je pocinčan i plastificiran u identičnu boju kao i vanjska strana panela. Vrata kližu unutar pocinčanih vodilica po kotačićima izrađenim od visokokvalitetnog poliamida otpornog na trošenje. Osovina sa kotačićem se nalazi unutar plastične puškice tako da nema međusobnog dodira metalnih dijelova što pogoduje tihim i trajnim radom bez vibracijama. Torzione opruge uravnotežuju težinu vrata tako da se vrata uvijek lagano otvaraju i zatvaraju te stoje u svakoj točki na kojoj ih zaustavimo.
Brtvljenje
Segmentna garažna vrata – Ostakljenje
Ugradnjom svjetlosnih otvora na vratima dobiva se prirodno dnevno svjetlo u garaži uz istovremeni poboljšani estetski izgled vrata. Dimenzije, oblik i boja prozora se oblikuju prema želji kupca. Svjetlosni otvori tipa DPO, DPZ, DPS se izvode u gumenom profilu crne boje unutar kojeg se nalazi dvostruki pleksiglas svaki debljine po 3 mm i 10 mm zračnog prostora između dvije stijenke pleksiglasa. Najčešća standandardna dimenzija iznosi 800×300 mm ali se ta dimenzija može varirati. Svjetlosni otvor tipa PVC-P se izvodi u PVC profilu bijele boje sa ispunom od dvostrukog pleksiglasa 3mm debljine.Dimenzija za taj tip svjetlosnog otvora iznosi 500×330 mm. Svjetlosni otvor tipa ALO-OS je izvedba cijelog segmenta kao panorama panel koji je izrađen od aluminijskih profila sa ostakljenjem od izo pleksi stakla debljine 18 mm (3+12+3 mm) ili jednostrukog pleksiglasa 4 mm debljine.Tom izvedbom je moguće dobiti najviše svjetla po m2 panela.
Svjetlosni otvor tip DPO dimenzije 800x300mm |
Svjetlosni otvor tip DPZ dimenzije 800x300mm |
Svjetlosni otvor tip DPS dimenzije 800x300mm |
Svjetlosni otvor tip PVC-P dimenzije 500x330mm | |
Svjetlosni otvor tip ALU-OS |
Segmentna garažna vrata – Prozračivanje
Za prostore kod kojih nema dodatnih otvora koji omogućavaju prirodnu cirkulaciju zraka, na vrata je moguće ugraditi ventilacione rešetke.
1)Tip PVC-SP – 320 x 110 mm
PVC ventilaciona rešetka sa stalnim prozračivanjem bez mogućnosti otvaranja i zatvaranja. Dimenzija rešetke 320x110mm
2)Tip PVC-PP – 345 x 135 mm
PVC ventilaciona rešetka sa prozračivanjem prema potrebi sa mogućnoću otvaranja i zatvaranja.Unutar rešetke ugrađena je mrežica protiv insekata. Dimenzija rešetke 345x135mm
3)Tip ALU-VS
Izvedba aluminijskog panela sa perforiranim limom za stalno prozračivanje. Tom izvedbom je moguće dobiti najviše ventiliranog zraka po m2 panela te takav tip ima primjenu za vrata na podzemnim garažama za veliki broj korisnika.
Ugradnja vrata
Segmentna vrata se ugrađuju na unutarnju stranu garažnog otvora. Prije montaže potrebno je građevinski pripremiti otvor tj.potrebno je izvesti žbukanje prostora i završiti sve radove na podlozi (glazura, pločice…). Potrebno je obratiti pažnju da je prostor gdje se ugrađuju vrata slobodan tj. da ne prolaze nikakve instalacije od grijanja,vodovoda ili nešto slično. Za ugradnju garažnih segmentnih vrata potrebno je minimalno 240 mm nadvoja iznad otvora kod izvedbe niskog nadvoja (NN) ili minimalno 500 mm nadvoja kod izvedbe normalnog otvaranja (NO). Sa bočne strane potrebno je minimalno 60 mm slobodnog prostora ali je ugradnja moguća i kada nema prostora sa lijeve i desne strane tj. kada nema bočnog zuba s time da se onda gubi na širini svjetlog otvora 60 mm sa svake strane.
L= širina svjetlog otvora (mjera za narudžbu) H=visina svjetlog otvora (mjera za narudžbu) D= visina nadvoja (mjera za narudžbu) C=bočni prostor (mjera za narudžbu) |
Vrsta otvaranja |
Visina navoja |
Bočni prostori |
Dužina vodilica V |
Visina prolaza kod ručnog otvaranja |
Dužina el. motora X |
NO |
min. 500 mm |
min 60 mm | H + 500 mm | H | 3155mm za H<=2200mm 3755mm za 2200<H<=2800mm 4155mm za H<=3200mm |
NN |
min. 240 mm |
min 20 mm | H + 600 mm | H – 150 mm | |
NN-OO |
Min.150mm- ručno dizanje Min.200mm- dizanje sa motorom |
min 20 mm | H + 600 mm | H – 150 mm |
Krilna vrata za prolaz pješaka
Pogodna su kod prostora gdje imamo zahtjev za velikom frekvencijom prolaska ljudi kroz vrata. Ovakvom izvedbom štedi se nepotrebno dizanje cijele površine vrata što je itekako važno kod grijanih prostora tijekom zime.
Moguće su dvije izvedbe:
Izvedba vrata u vratima
Okvir vrata i krilo izrađeni su od aluminijskih eloksiranih profila sa dvostrukim brtvljenjem. Otvaranje krila je prema van, po želji, lijevo ili desno. Krilo je moguće pozicionirati u sredini velikih vrata ili bočno sa lijeve ili desne strane (minimalno 300 mm od kraja).
Standardno su vrata opremljena sa hidrauličnim zatvaračem za sigurno zatvaranje vrata, aluminijskom kvakom i bravom za zaključavanje iznutra i izvana.
Izvedba vrata pored vrata
Okvir vrata je izrađen od čeličnih plastificiranih profila a ispuna se sastoji od izoliranih panela debljine 40 mm. Otvaranje krila je prema unutra ili prema van, po želji, lijevo ili desno.
Standardno su vrata opremljena sa aluminijskom kvakom i bravom za zaključavanje iznutra i izvana.
Zaključavanje vrata
Kod ručno upravljanih vrata postoje dva mehanizma zaključavanja. Sustav zaključavanja pomoću zasuna koji se koristi kod garaža koje imaju dodatni ulaz i sustav zaključavanja pomoću vanjske brave kod prostora koji nemaju dodatni ulaz.
slika desno: sustav za mehaničko zaključavanje pomoću zasuna iznutra, slika krajnje desno: sustav za mehaničko zaključavanje pomoću brave iznutra
Kod vrata sa elektro pogonom funkciju zaključavanja vrata obavlja el.motor uz mogućnost dodatnog zaključavanja pomoću zasuna (samo kod garaža gdje postoji dodatni ulaz).
U slučaju nestanka el.energije sustavom deblokiranja pomoću vanjske brave izvana moguće je deblokirati vrata te ih ručno upravljati dok el.motor nije u funkciji.
slika desno: Sustav deblokade el.motora pomoću brave izvana
Pogon pomoću elektromotora
Industrijski elektromotor
-montaža na stropu
-pogon vrata preko putujućeg lanca ili remena u vodilici
-dvije brzine zatvaranja
-zaštita od pritiska na prepreku
-automatsko svjetlo
-upravljanje pomoću daljinskog upravljača i tipkala na zidu
-cirkulirajući kodovi kao zaštita daljinskog upravljanja
-mogućnost deblokiranja u slučaju nestanka el.energije izvana
-sigurnosne fotoćelije dolaze kao opcija
Izbor elektromotora za garažna vrata:
Tip elektromotora | Potezna sila | Maksimalna površina vrata |
BFT BOTTICELLI | 600 N | 12 m2 |
BFT EOS120 | 1200 N | 17 m2 |